Перейти до основного вмісту

Булінг кібербулінг

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Гімназії №25

імені Вадима Ангела

______ Наталія ШИРОКА

 

План заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню) у 2024-2025 навчальному році

Заходи

Терміни виконання

Відповідальний

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення

попередження насильства та булінгу (цькування)

1.

Наказ «Про призначення відповідального з питань попередження дитячої злочинності, правопорушень, запобігання та протидії домашньому насильству, боулінгу серед дітей у 2024/2025 навчальному році

Серпень

Заступник директора з ВР

Бажан Н.В.

2.

Оновлення інформації на веб-сайті Гімназії №25 імені Вадима Ангела  з питань запобігання і протидії булінгу (цькуванню)

Вересень

Практичний психолог

3.

Моніторинг актуального стану освітнього середовища на основі аналізу отриманої інформації про рівень безпеки, комфорту і привабливості Гімназії №25 імені Вадима Ангела з точки зору учасників освітнього процесу

Вересень

Заступник директора з ВР

Бажан Н.В.

4.

Ознайомлення з інформацією щодо профілактики  булінгу (цькування) та нормативно - правовими документами на сайті закладу освіти

Впродовж

року

Учасники освітнього процесцу

5.

Інформаційно-просвітницькі заходи для педагогічних працівників Гімназії №25 імені Вадима Ангела щодо механізму реагування на випадки булінгу, процедури застосування заходів виховного впливу

За запитом

Класні керівники

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

Робота з працівниками школи

6.

Консультування педагогічних працівників із запобігання та протидії булінгу (цькування) (за потребою)

Протягом

року

Котнюк О.С.

Радкевич Т.В.

7.

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностик класного колективу:

-        Соціометричне дослідження;

-        Дослідження тривожності;

-        Анкетування на виявлення девіантної поведінки.

Протягом

року

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

8.

Інструктивні наради з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) з педагогами Гімназії

Протягом

року

Заступник директора з ВР

Бажан Н.В.

9.

Психолого-педагогічний семінар на тему: «Булінг. Як захистити дітей»

Січень

Котнюк О.С.

Радкевич Т.В.

Робота з учнями

10.

Проведення занять з елементами тренінгу  для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Протягом

 року

Класні керівники

Психолог

Соціальний педагог

11.

Групова консультація :

«Не мовчи, якщо тебе ображають»

 (5-6 класи)

Листопад

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

12.

Тиждень толерантності

Листопад

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

13.

Години психолога та соціального педагога:

Заняття з елементами тренінгу:

-  «Спілкування з однолітками»

-  «Як протистояти тиску однолітків»

-  «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»,

-   «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет».

Впродовж

 року

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

14.

Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства»

Листопад - грудень

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

15.

Профілактична бесіда з учнями: « Булінг каже: «треба», а ти скажи: «Ні»!

Січень

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

16.

Квест-гра: «Екзамен із протидії булінгу»

Березень

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

17.

Залучати громадські, молодіжні організації, представників служб у справах дітей та ювенальної превенції до профілактики булінгу та насильства

Впродовж року

Котнюк О.С.

Бажан Н.В.

Робота з батьками

18.

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібергбулінгу

Протягом

року

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

19.

Індивідуальні бесіди з батьками дітей «групи ризику»

Протягом  року

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

20.

Індивідуальні бесіди з батьками щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Протягом

 року

Радкевич Т.В.

Котнюк О.С.

 


ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Хмельницької

ЗОШ І-ІІІ ст. №14

______Наталія ШИРОКА


План заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню) у 2023-2024 навчальному році


Заходи

Терміни виконання

Відповідальний

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення

попередження насильства та булінгу (цькування)

1.

Обговорення та прийняття правил поведінки в класах.

Вересень

Класні керівники

2.

Ознайомлення з інформацією щодо профілактики  булінгу (цькування) та нормативно - правовими документами на сайті закладу освіти

Впродовж

року

Учасники освітнього процесцу

3.

Виступ на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі  на тему:

«Як навчити дітей безпечної поведінку в соціальних мережах»;

«Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу»

За запитом

Класні керівники

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

Робота з працівниками школи

4.

 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски боулінгу» 

Березень

Білик М.В.

Радкевич Т.В.

5.

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностик класного колективу:

-        Соціометричне дослідження;

-        Дослідження тривожності;

-        Анкетування на виявлення девіантної поведінки.

Впродовж   року

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

6.

Психолого-педагогічний семінар на тему: «Булінг: цькування, виклики та протидія»

Січень

Білик М.В.

Радкевич Т.В.

Робота з учнями

7.

Проведення занять з елементами тренінгу  для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Впродовж року

Класні керівники

Психолог

8.

Підготовка тематичних листівок, колажів, бюлетенів антибулінгового спрямування

Впродовж

 року

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

9.

Конкурс-виставка малюнків на тему: «Шкільному булінгу скажемо – Ні»

Листопад

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

10.

Тиждень толерантності

Листопад

Радкевич Т.В.

Білик М.В..

11.

Години психолога та соціального педагога:

-        «Знай свої права та обов’язки»

-        «Безпечна школа. Маски булінгу»

-        «Толерантність врятує світ»

-        «Як протистояти булінгу»

-        « Булінг та кібербулінг: моя обізнаність - моя відповідальність»

Впродовж

 року

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

12.

Анонімне анкетування по виявленню учнів із девіантною поведінкою

Грудень -березень

Білик М.В.

13.

Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства»

Листопад - грудень

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

14.

Відеолекторій на теми: «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг».

Грудень

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

15.

Профілактична бесіда з учнями: « Булінг каже: «треба», а ти скажи: «Ні»!

Січень

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

16.

Квест-гра: «Екзамен із протидії булінгу»

Березень

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

17.

Залучати громадські, молодіжні організації, представників служб у справах дітей та ювенальної превенції до профілактики булінгу та насильства

Впродовж року

Білик М.В.

Бажан Н.В.

Робота з батьками

18.

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібергбулінгу

Впродовж

року

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

19.

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Листопад

Радкевич Т.В.

Білик М.В.

20.

Інформація для батьків: « Як начити дітей безпеці в інтернеті»

Впродовж

 року

Радкевич Т.В.

Білик М.В.






Будь-яка дитина може стати жертвою булінгу. Більшість жертв приховує це від батьків. Такі діти самотні у своїй біді і потребують допомоги. Дізнайтесь, як визначати ознаки булінгу і що робити, якщо ваша дитина стала жертвою.




Пам'ятка для захисту від кібербулінгу для батьків:
Здійснюйте батьківський контроль. Робіть це обережно з огляду на вікові особливості дітей (для молодших – обмежте доступ до сумнівних сайтів, для старших – час від часу переглядайте історію браузеру).
Застерігайте від передачі інформації у мережі. Поясніть, що є речі, про які не говорять зі сторонніми: прізвище, номер телефону, адреса, місце та час роботи батьків, відвідування школи та гуртків – мають бути збережені у секреті.
Навчіть критично ставитися до інформації в інтернеті. Не все, що написано в мережі – правда. Якщо є сумніви в достовірності – хай запитує у старших.
Розкажіть про правила поведінки в мережіВ інтернеті вони такі самі, як і в реальності, зокрема, повага до співрозмовників.
Станьте прикладом. Оволодійте навичками безпечного користування інтернетом, використовуйте його за призначенням, і ваші діти робитимуть так само.
Якщо дитина потерпає від знущань кібербулера, їй буде дуже складно зізнатися у цьому батькам чи ще комусь.
 На це є декілька причин:
· страх, що дорослі не зрозуміють сенсу проблеми;
· страх бути висміяним через буцімто незначну проблему;
· страх бути покараним чи що постраждає хтось рідний за
«донос» на булера, особливо, якщо цькування зайшли далеко і дитина під
контролем агресора;
· страх з'ясувати, що «сам винен» і знущання цілком
справедливі.
Як бачите, в основі всіх причин мовчання лежить страх за себе чи близьких. У свою чергу це є наслідком заниженої самооцінки.
Боротьбу з кібербулінгом ускладнює безкарність в інтернет-просторі, коли кожен може видати себе за будь-кого, не відповідаючи за наслідки дій. Найкраще що можуть зробити батьки та вчителі – виховувати в дитині упевненість в собі, розказувати їй про небезпеку, будувати довірливі відносини. Тоді у разі виникнення такої негативної ситуації хлопчик чи дівчинка одразу ж звертались по допомогу дорослих, або ж не реагували на негатив.
Куди звертатись за допомогою?
Департамент кіберполіції Національної поліції України є міжрегіональним територіальним органом Національної поліції України та реагує на всі випадки кібербулінгу та небезпеки в онлайн-просторі: +380 (44) 374 3713.
За правовою консультацією звертайтесь до правопросвітницького проекту Мінюсту «Я МАЮ ПРАВО!» 0800 213 103 та захищайте свої права разом з Мін’юстом!
Здійснюйте батьківський контроль. Робіть це обережно з огляду на вікові особливості дітей (для молодших – обмежте доступ до сумнівних сайтів, для старших – час від часу переглядайте історію браузеру).
Застерігайте від передачі інформації у мережі. Поясніть, що є речі, про які не говорять зі сторонніми: прізвище, номер телефону, адреса, місце та час роботи батьків, відвідування школи та гуртків – мають бути збережені у секреті.
Навчіть критично ставитися до інформації в інтернеті. Не все, що написано в мережі – правда. Якщо є сумніви в достовірності – хай запитує у старших.
Розкажіть про правила поведінки в мережіВ інтернеті вони такі самі, як і в реальності, зокрема, повага до співрозмовників.
Станьте прикладом. Оволодійте навичками безпечного користування інтернетом, використовуйте його за призначенням, і ваші діти робитимуть так само.
Якщо дитина потерпає від знущань кібербулера, їй буде дуже складно зізнатися у цьому батькам чи ще комусь.
 На це є декілька причин:
· страх, що дорослі не зрозуміють сенсу проблеми;
· страх бути висміяним через незначну проблему;
· страх бути покараним чи що постраждає хтось рідний за
«донос» на булера, особливо, якщо цькування зайшли далеко і дитина під
контролем агресора;
· страх з'ясувати, що «сам винен» і знущання цілком
справедливі.
Як бачите, в основі всіх причин мовчання лежить страх за себе чи близьких. У свою чергу це є наслідком заниженої самооцінки.
Боротьбу з кібербулінгом ускладнює безкарність в інтернет-просторі, коли кожен може видати себе за будь-кого, не відповідаючи за наслідки дій. Найкраще що можуть зробити батьки та вчителі – виховувати в дитині упевненість в собі, розказувати їй про небезпеку, будувати довірливі відносини. Тоді у разі виникнення такої негативної ситуації хлопчик чи дівчинка одразу ж звертались по допомогу дорослих, або ж не реагували на негатив.
Куди звертатись за допомогою?
Департамент кіберполіції Національної поліції України є міжрегіональним територіальним органом Національної поліції України та реагує на всі випадки кібербулінгу та небезпеки в онлайн-просторі: +380 (44) 374 3713.
За правовою консультацією звертайтесь до правопросвітницького проекту Мінюсту «Я МАЮ ПРАВО!» 0800 213 103 та захищайте свої права разом з Мін’юстом!

Якщо ти зіткнувся з булінгом, не закривайся у собі – з цим не впоратися самотужки.
Дізнайся, що робити і де шукати допомогу.


Кібербулінг та його види

 Кібербулінг - умисні образи, погрози, залякування, неприємні коментарі, повідомлення, поширення чуток, які відбуваються за допомогою ґаджетів з метою принизити, образити або іншим чином дошкулити дитині.

Кібербулінг може відбуватися через SMS, додатки, соціальні мережі, форуми, ігри та інші джерела.
До найпоширеніших видів кібербулінгу належать:
🔹
Флеймінг або суперечки - обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками/цями, за допомогою гаджетів та комунікаційних технологій.
Частіше за все розгортається в «публічних» місцях інтернету: на чатах, форумах, у дискусійних групах.
🔸
Обмовлення або зведення наклепів - розповсюдження принизливої неправдивої інформації з використанням комп’ютерних технологій.
Це можуть бути текстові повідомлення, коментарі, фото або відео, які зводять наклеп на дитину.
🔹
Використання особистої інформації - «зламування» поштових скриньок, серверів, сторінок у соціальних мережах, з метою отримання особистої інформації та переслідування особи.
🔸
Анонімні погрози - кібербулери анонімно надсилають смс-повідомлення або листи, які містять погрози, на месенджери або електронну пошту своєї жертви. Ці погрози мають образливий характер, іноді з вульгарними висловами і ненормативною лексикою.
🔹
Кіберпереслідування - відбуваються за допомогою мобільного зв’язку або електронної пошти. Кібербулери можуть довгий час переслідувати свою жертву, завдаючи образ принизливого характеру або шантажуючи будь-якими таємними фактами.
🔸
Тролінг - розміщення в інтернеті (на форумах, у блогах тощо) провокаційних повідомлень, з метою викликати флейм, тобто конфлікти між учасниками/цями, взаємні образи.
🔹
Хепіслепінг - назва походить від випадків у англійському метро, де підлітки били перехожих, тоді як інші записували це на камеру мобільного телефону.
Тепер ця назва закріпилася за будь-якими відеороликами із записами реальних сцен насильства.
Ці ролики розміщують в інтернеті, де їх можуть переглядати тисячі людей, без згоди жертви.
🔸
Секстинг – інтимна переписка та пересилка еротичних фото.
🔹
Грумінг - входження в довіру до дитини, з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження з сексуальним підтекстом.
🔸
Кардинг - вид шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки та її реквізитів.
‼️
Якщо ваші діти стикнулися з кібербулінгом, ви завжди можете звернутися по допомогу до нашої Національної гарячої лінії для дітей та молоді за номером:
📲
116111 або
📞
0800500225, або
📩
напишіть у мессенджер сторінки Національної дитячої "гарячої лінії"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Психологія

Психологія – одна з наук про людину. Об’єктом її вивчення є найскладніша сфера життєдіяльності людини – психіка.