ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Гімназії №25
імені Вадима Ангела
______ Наталія ШИРОКА
План заходів, спрямованих на запобігання
та протидію булінгу (цькуванню) у
2024-2025 навчальному році
№ |
Заходи |
Терміни виконання |
Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне
забезпечення попередження насильства та
булінгу (цькування) |
|||
1. |
Наказ «Про
призначення відповідального з питань попередження дитячої злочинності,
правопорушень, запобігання та протидії домашньому насильству, боулінгу серед
дітей у 2024/2025 навчальному році |
Серпень |
Заступник
директора з ВР Бажан Н.В. |
2. |
Оновлення
інформації на веб-сайті Гімназії №25 імені Вадима Ангела з питань запобігання і протидії булінгу
(цькуванню) |
Вересень |
Практичний
психолог |
3. |
Моніторинг
актуального стану освітнього середовища на основі аналізу отриманої
інформації про рівень безпеки, комфорту і привабливості Гімназії №25 імені
Вадима Ангела з точки зору учасників освітнього процесу |
Вересень |
Заступник
директора з ВР Бажан Н.В. |
4. |
Ознайомлення з інформацією щодо профілактики булінгу (цькування) та нормативно -
правовими документами на сайті закладу освіти |
Впродовж року |
Учасники освітнього процесцу |
5. |
Інформаційно-просвітницькі
заходи для педагогічних працівників Гімназії №25 імені Вадима Ангела щодо
механізму реагування на випадки булінгу, процедури застосування заходів
виховного впливу |
За запитом |
Класні керівники Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
Робота з працівниками школи |
|||
6. |
Консультування
педагогічних працівників із запобігання та протидії булінгу (цькування) (за потребою) |
Протягом року |
Котнюк О.С. Радкевич Т.В. |
7. |
Співбесіда з класними
керівниками за результатами діагностик класного колективу: -
Соціометричне дослідження; -
Дослідження тривожності; -
Анкетування на виявлення
девіантної поведінки. |
Протягом року |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
8. |
Інструктивні
наради з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) з педагогами Гімназії |
Протягом року |
Заступник
директора з ВР Бажан Н.В. |
9. |
Психолого-педагогічний
семінар на тему: «Булінг. Як захистити дітей» |
Січень |
Котнюк О.С. Радкевич Т.В. |
Робота з учнями |
|||
10. |
Проведення занять з елементами тренінгу
для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення
конфліктів |
Протягом року |
Класні керівники Психолог Соціальний педагог |
11. |
Групова консультація : «Не мовчи, якщо тебе ображають» (5-6 класи) |
Листопад |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
12. |
Тиждень толерантності |
Листопад |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
13. |
Години психолога та соціального педагога: Заняття з елементами тренінгу: -
«Спілкування з однолітками» -
«Як протистояти тиску однолітків» -
«Профілактика булінгу в учнівському
середовищі», -
«Вчимося безпечної поведінки в мережі
Інтернет». |
Впродовж року |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
14. |
Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» |
Листопад - грудень |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
15. |
Профілактична бесіда з учнями: « Булінг каже: «треба», а ти скажи: «Ні»! |
Січень |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
16. |
Квест-гра: «Екзамен із протидії булінгу» |
Березень |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
17. |
Залучати громадські, молодіжні організації, представників служб у справах
дітей та ювенальної превенції до профілактики булінгу та насильства |
Впродовж року |
Котнюк О.С. Бажан Н.В. |
Робота з батьками |
|||
18. |
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібергбулінгу |
Протягом року |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
19. |
Індивідуальні
бесіди з батьками дітей «групи ризику» |
Протягом року |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
20. |
Індивідуальні бесіди з батьками щодо профілактики
булінгу (цькування) в учнівському колективі |
Протягом року |
Радкевич Т.В. Котнюк О.С. |
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Хмельницької
ЗОШ І-ІІІ ст. №14
______Наталія ШИРОКА
План заходів, спрямованих на запобігання
та протидію булінгу (цькуванню) у
2023-2024 навчальному році
№ |
Заходи |
Терміни виконання |
Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне
забезпечення попередження насильства та
булінгу (цькування) |
|||
1. |
Обговорення та прийняття правил поведінки в класах. |
Вересень |
Класні керівники |
2. |
Ознайомлення з інформацією щодо профілактики булінгу (цькування) та нормативно -
правовими документами на сайті закладу освіти |
Впродовж року |
Учасники освітнього процесцу |
3. |
Виступ на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу
(цькування) в учнівському колективі на
тему: «Як навчити дітей безпечної поведінку в соціальних мережах»; «Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу» |
За запитом |
Класні керівники Радкевич Т.В. Білик М.В. |
Робота з працівниками школи |
|||
4. |
Круглий стіл для педагогічного
колективу «Безпечна школа. Маски боулінгу»
|
Березень |
Білик М.В. Радкевич Т.В. |
5. |
Співбесіда з класними
керівниками за результатами діагностик класного колективу: -
Соціометричне дослідження; -
Дослідження тривожності; -
Анкетування на виявлення
девіантної поведінки. |
Впродовж року |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
6. |
Психолого-педагогічний
семінар на тему: «Булінг: цькування, виклики та протидія» |
Січень |
Білик М.В. Радкевич Т.В. |
Робота з учнями |
|||
7. |
Проведення занять з елементами тренінгу
для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення
конфліктів |
Впродовж року |
Класні керівники Психолог |
8. |
Підготовка тематичних листівок, колажів, бюлетенів антибулінгового
спрямування |
Впродовж року |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
9. |
Конкурс-виставка малюнків
на тему: «Шкільному булінгу скажемо – Ні» |
Листопад |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
10. |
Тиждень толерантності |
Листопад |
Радкевич Т.В. Білик М.В.. |
11. |
Години психолога та соціального педагога: -
«Знай свої права та обов’язки» -
«Безпечна школа. Маски булінгу» -
«Толерантність врятує світ» -
«Як протистояти булінгу» -
« Булінг та кібербулінг: моя
обізнаність - моя відповідальність» |
Впродовж року |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
12. |
Анонімне анкетування по виявленню учнів із девіантною поведінкою |
Грудень -березень |
Білик М.В. |
13. |
Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» |
Листопад - грудень |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
14. |
Відеолекторій на теми: «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися –
говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг». |
Грудень |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
15. |
Профілактична бесіда з учнями: « Булінг каже: «треба», а ти скажи: «Ні»! |
Січень |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
16. |
Квест-гра: «Екзамен із протидії булінгу» |
Березень |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
17. |
Залучати громадські, молодіжні організації, представників служб у справах
дітей та ювенальної превенції до профілактики булінгу та насильства |
Впродовж року |
Білик М.В. Бажан Н.В. |
Робота з батьками |
|||
18. |
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібергбулінгу |
Впродовж року |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
19. |
Підготовка пам'ятки для
батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу
(цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям |
Листопад |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
20. |
Інформація для батьків: « Як
начити дітей безпеці в інтернеті» |
Впродовж року |
Радкевич Т.В. Білик М.В. |
Здійснюйте батьківський контроль. Робіть це обережно з огляду на вікові особливості дітей (для молодших – обмежте доступ до сумнівних сайтів, для старших – час від часу переглядайте історію браузеру).
На це є декілька причин:
· страх, що дорослі не зрозуміють сенсу проблеми;
· страх бути висміяним через буцімто незначну проблему;
· страх бути покараним чи що постраждає хтось рідний за
«донос» на булера, особливо, якщо цькування зайшли далеко і дитина під
контролем агресора;
· страх з'ясувати, що «сам винен» і знущання цілком
справедливі.
Як бачите, в основі всіх причин мовчання лежить страх за себе чи близьких. У свою чергу це є наслідком заниженої самооцінки.
Боротьбу з кібербулінгом ускладнює безкарність в інтернет-просторі, коли кожен може видати себе за будь-кого, не відповідаючи за наслідки дій. Найкраще що можуть зробити батьки та вчителі – виховувати в дитині упевненість в собі, розказувати їй про небезпеку, будувати довірливі відносини. Тоді у разі виникнення такої негативної ситуації хлопчик чи дівчинка одразу ж звертались по допомогу дорослих, або ж не реагували на негатив.
Куди звертатись за допомогою?
Департамент кіберполіції Національної поліції України є міжрегіональним територіальним органом Національної поліції України та реагує на всі випадки кібербулінгу та небезпеки в онлайн-просторі: +380 (44) 374 3713.
За правовою консультацією звертайтесь до правопросвітницького проекту Мінюсту «Я МАЮ ПРАВО!» 0800 213 103 та захищайте свої права разом з Мін’юстом!
Здійснюйте батьківський контроль. Робіть це обережно з огляду на вікові особливості дітей (для молодших – обмежте доступ до сумнівних сайтів, для старших – час від часу переглядайте історію браузеру).
На це є декілька причин:
· страх, що дорослі не зрозуміють сенсу проблеми;
· страх бути висміяним через незначну проблему;
· страх бути покараним чи що постраждає хтось рідний за
«донос» на булера, особливо, якщо цькування зайшли далеко і дитина під
контролем агресора;
· страх з'ясувати, що «сам винен» і знущання цілком
справедливі.
Як бачите, в основі всіх причин мовчання лежить страх за себе чи близьких. У свою чергу це є наслідком заниженої самооцінки.
Боротьбу з кібербулінгом ускладнює безкарність в інтернет-просторі, коли кожен може видати себе за будь-кого, не відповідаючи за наслідки дій. Найкраще що можуть зробити батьки та вчителі – виховувати в дитині упевненість в собі, розказувати їй про небезпеку, будувати довірливі відносини. Тоді у разі виникнення такої негативної ситуації хлопчик чи дівчинка одразу ж звертались по допомогу дорослих, або ж не реагували на негатив.
Куди звертатись за допомогою?
Департамент кіберполіції Національної поліції України є міжрегіональним територіальним органом Національної поліції України та реагує на всі випадки кібербулінгу та небезпеки в онлайн-просторі: +380 (44) 374 3713.
За правовою консультацією звертайтесь до правопросвітницького проекту Мінюсту «Я МАЮ ПРАВО!» 0800 213 103 та захищайте свої права разом з Мін’юстом!
Кібербулінг та його види
Кібербулінг - умисні образи, погрози, залякування, неприємні коментарі, повідомлення, поширення чуток, які відбуваються за допомогою ґаджетів з метою принизити, образити або іншим чином дошкулити дитині.
Коментарі
Дописати коментар